مصاحبه آرشیو خبر ها
دیه‌ گو: رد كردن پیشنهاد یوونتوس كار آسانی نیست!

دیه‌ گو: رد كردن پیشنهاد یوونتوس كار آسانی نیست!

 

با اینكه در قبال او هرگز رفتاری منصفانه صورت نگرفت اما همچنان به یووه علاقه‌مند است و اعتراف می‌كند بازی برای این تیم همیشه یكی از آرزوهایش بوده است. او قاطعانه از پیوستنش به یووه در سال 2009 دفاع می‌كند و علی‌رغم جفاهای صورت گرفته با او معتقد است اگر بار دیگر به آن روزها بازگردد تحت هر شرایطی یك سال دیگر در این یوونتوس می‌ماند.

 

در فصل ناامید کننده 2011‐2010 که یووه در آن پس از سالها در رقابت‌های سری A «هفتم» شد، دیه‌گو از معدود بازیكنان قابل قبول بیانكونری‌ها بود. روزی كه فاش شد جی‌جی دل‌نری او را مناسب سیستم مدنظرش در یووه نمی‌داند و به همین خاطر از مدیران باشگاه خواسته تا ترتیب انتقال او را به باشگاهی دیگر فراهم كنند، زمان زیادی نیاز نبود تا همه متوجه شوند دل‌نری اصلاً چیزی به نام سیستم در بسته دانش فوتبالی‌اش ندارد و یووه بی‌دلیل و برای همیشه دیه‌گو را از دست داده است. هشت سال پس از آن جدایی دراماتیك و تلخ؛ «tuttojuve» به سراغ این بازیكن برزیلی رفته و در مصاحبه‌ای نسبتاً مفصل كه بخش‌هایی از آن را در ادامه خواهید خواند، در خصوص یوونتوس با وی گفتگو كرده است.

 

به زودی فصل جدید رقابت‌های فوتبال ایتالیا آغاز می‌شود. آیا هنوز هم یووه را دنبال می‌كنید؟

 

بله من هر زمان كه فرصت كنم اخبار و نتایج یوونتوس را دنبال می‌كنم. من علاقه و احترام فراوانی برای این باشگاه قائلم؛ یكی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا و جهان كه همیشه ذهنیت «برد» در آن وجود دارد. معتقدم یوونتوس كنونی یكی از بهترین یوونتوس‌های تاریخ این باشگاه است و من نیز مثل تمام هواداران تیم از این بابت بسیار خوشحالم.

 

به نظرت یوونتوس فعلی متفاوت‌تر از یووه زمان شماست؟ چه چیز یوونتوس فعلی را بیشتر دوست دارید؟

 

یوونتوس امروز البته بسیار قدرتمندتر از یووه در زمان ما است. هرچند در آن سالها ما نیز بازیكنانی بزرگ و بسیار عالی در تیم داشتیم اما در نهایت نتوانستیم عملكردی موفق در كسب عناوین درخشان داشته باشیم. زمانی كه من در یوونتوس بازی می‌كردم شیوه تاكتیكی تیم متفاوت بود؛ من به عنوان هافبك تهاجمی پشت سر دو مهاجم اصلی بازی می‌كردم. در حالیكه یوونتوسِ فعلی به تعریف مشخصی از تاكتیك مدنظرش دست پیدا كرده است. آنها بسیار خوب دفاع می‌كنند و در فاز هجومی نیز بسیار موفق عمل می‌كند. من از تماشای بازی یوونتوس در سالهای اخیر خیلی لذت می‌برم.

 

با پیوستن كریستیانو رونالدو و بازگشت بونوچی در كنار سایر خریدهای یووه؛ همه در ایتالیا از قهرمانی قاطع بیانكونری‌ها در فصل پیش‌رو صحبت می‌كنند. به نظر شما چه تیمی می‌تواند رقیب بانوی پیر باشد؟

 

مطمئناً یوونتوس به شدت تقویت شده و می‌تواند هر رقیبی را از پیش رو بردارد. با این حال در ایتالیا تیم‌های قدرتمندی مثل رم و ناپولی هستند كه می‌توانند رقابت نزدیكی با این تیم داشته باشند.

 

 

در مورد كاپیتان جدید یوونتوس؛ جورجو كیه‌لینی چه نظری دارید؟

 

او مناسب‌ترین بازیكن برای كاپیتانی در یووه است. او نمونه یك ورزشكار نمونه، حرفه‌ای و فو‌ق‌العاده است. كیه‌لینی نماد یوونتوس است.

 

در مورد هموطنانت در یوونتوس چه نظری داری؟ داگلاس كاستا و الكس ساندرو.

 

كاستا بهترین باشگاه را برای فوتبالش انتخاب كرده است. او یكی از برجسته‌ترین ملی‌پوشان حال حاضر برزیل است. ساندرو هم بازیكنی كم‌نظیر است كه باید هر چه سریعتر تصمیمش را برای ماندن یا رفتن از یوونتوس بگیرد. با این حال نباید فراموش كند كه در یكی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان فوتبال بازی می‌كند و تمام توجهات را پیرامون خود دارد.

 

اگر به گذشته بازگردیم آیا بر تصمیم پیوستن به یوونتوس تجدیدنظر می‌كردی؟

 

نه هرگز! رد كردن پیشنهاد یوونتوس كار آسانی نیست! در عین‌حال اعتراف می‌كنم؛ بازی در یوونتوس نیز همیشه آرزوی من بود. اصلاً كدام بازیكن برزیلی را می‌توانید پیدا كنید كه نخواهد در باشگاه فوق‌العاده‌ای همچون یوونتوس بازی كند؟ پیوستن و بازی در یوونتوس به من اعتماد به نفس فراوانی داد و شكی ندارم اگر بار دیگر به آن روزها برگردم باز هم به بیانكونری‌ها می‌پیوستم. فقط شاید بهتر بود در جدایی‌ام از این باشگاه كمی بیشتر تأمل می‌كردم و حداقل یك سال دیگر در این می‌ماندم.

 

دیه‌گو (با نام كامل: دیه‌گو ریباس دا کونیا) هافبك تهاجمی سالهای نه چندان دور یووه است كه در سال 2009 با قراردادی 5 ساله به ارزش 24 میلیون دلار از وردربرمن آلمان پیوست. با این حال دوران حضور او در یووه به بیش از 2 فصل نرسید و این بازیكن برزیلی بعد از 47 بازی با لباس بیانكونری‌ها و به ثمر رساندن 7 گل به ولفسبورگ پیوست. این بازیكن تكنیكی بعد از این باشگاه آلمانی برای باشگاه‌های اتلتیكو مادرید و فنرباغچه نیز بازی كرد. او از سال 2016 تاكنون در باشگاه فلامینگوی برزیل مشغول به بازی است. دیه‌گوی 33 ساله در مدت حضورش در یوونتوس نتوانست به همراه این باشگاه عنوانی كسب كند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: